Tag: Hengelo
Springkampioenschap Hengelo – Memory
Vanaf 1985 werd jaarlijks op 30 april het Springkampioenschap Hengelo tav Koninginnedag verreden, het Oranjeconcours. Aan dit concours mochten alle rijdende inwoners uit Hengelo deelnemen. Een startkaart was niet nodig. Jaarlijks was dit een geweldig concours met een fantastische sfeer. Hier keek je echt naar uit. Voor dit Oranjeconcours was een wisselbeker beschikbaar gesteld door Kwalitaria Partyservice Berfloplein. Dit kampioenschap is in 1985 van start gegaan. Hieronder een overzicht van de kampioenen:

1985 – Karin Rupert-Kruise – Valentijn
1986 – Marcel Wolthuis – Panter
1987 – Hans Nijboer – Lucky Lady
1988 – Henk Veltkamp – Padron Rivas
1989 – Natalie van Gool – Ulinda
1990 – Robert Leying – Dahra
1991 – Jeannette Corbeek – Boy
1992 – Marieke Logtenberg – Arina
1993 – Hans Nijboer – Fatima
1994 – Nicole Haitjema – Elaine
1995 – Helene Delfgaauw – Mr. Ed
1996 – Arno v.d. Burg – Izama
1997 – Saskia Bayens – Rinaldo
1998 – Carina Roolvink – Denver
1999 – Carina Roolvink – Denver
2000 – Gerko Koetsier – Heidi
2001 – ?
2002 – ?
2003 – ?
2004 – Ineke Roelvink – Festival
2005 – Annemiek Olde Reuver of Briel – Orlando.
Op de beker zijn de jaren 2001 t/m 2003 niet vermeld. Onbekend is of toen het kampioenschap wel of niet verreden is, of dat de kampioenen niet ingegraveerd zijn? Het is jammer dat deze wedstrijd nooit meer georganiseerd is.
Onderling concours op Ponystal Hengelo 27 mei 2018
Op 27 mei was er een onderling dressuurconcours voor leden van Ponystal Hengelo. Aan dit concours hebben ook aan aantal van mijn lesklanten meegedaan. Zelf kon ik niet aanwezig zijn omdat ik bixie moest jureren in Lichtenvoorde.
De laatste weken hebben we goed de verschillende dressuurproeven geoefend. Zowel op de pony waarop ze mee zouden doen aan het concours als op andere pony’s. Niet iedereen kan op dezelfde pony in de les. Maar dat vonden ze geen probleem. Er werden verschillende proef-groepen gereden. Afhankelijk van het niveau konden ze zich hiervoor opgeven. Mijn lesklanten hebben erg goed hun best gedaan, en niet onverdienstelijk gereden. Warm was het zeker, maar ook gezellig, zo heb ik vernomen.

In de groep die proef 1 reed, werd Yori op Nelson 1e en Lise op Ricardo 2e. Er waren drie prijzen beschikbaar voor deze groep.
In de groep die proef 2 reed waren vijf prijzen te verdelen. Daar behaalde Vera op Wiggele een 2e, Sanne ook op Wiggele een 3e en Merel op Tanja een 4e prijs.
Alle prijswinnaars: GEFELICITEERD! Jullie hebben super goed jullie best gedaan, ik ben trots op jullie.
Helaas kan niet iedereen altijd een prijs winnen, maar ook de niet winnaars wil ik toch feliciteren! Jullie hebben allemaal erg goed gereden. Voor sommigen was het de eerste keer dat ze deelnamen aan een wedstrijd. Dat was natuurlijk erg spannend. Maar ze hebben allemaal erg veel plezier en lol gehad. En daar gaat het natuurlijk ook om.